2013. február 3., vasárnap

Hatékony időgazdálkodás

Az utóbbi hónapokban elég sok tenni való szakadt a nyakamba, és hát mint korábban, most is kapkodás, idegeskedés és utolsó pillanatos teljesítés lett belőle.
Ezért döntöttem úgy, hogy minden lehető módszert megragadok annak érdekében, hogy a közeljövőben elkerüljem a hasonló helyzeteket. Folytattam némi kutakodást a világhálón és találtam tanácsokat, amelyek segítségével hatékonyabbá tehetjük időbeosztásunkat:
Több oldalt végigbogarászva, összegyűjtöttem egy kis listát arról, hogy hogyan könnyíthetem meg magamnak a feladataim elvégzését, rendszerezhetem a teendőimet és adott esetben hogyan spórolhatok időt. Első ránézésre nagyon banálisnak tűnnek a tanácsok, de nem biztos, hogy olyan könnyű lesz őket betartani.

1. Először mindig a legkevésbé kedvelt feladataidat old meg!

Biztos sokan szeretik a dolgok könnyebb végét megragadni, és pepecselni ahelyett, hogy a nehéz feladatok megoldásával foglalkoznának. Én is pontosan ilyen vagyok, de nem tudom miért. Pedig szeretem a kihívásokat, és mégis ha valami nehezen megoldható feladattal találkozok, akkor előszeretettel halogatom annak megoldását.

2. Ne akarj mindent egyedül Te megcsinálni, használj ki minden segítséget!

Mindig magányos farkas voltam, és csak annak a feladatnak a sikerében bíztam, amit magam oldottam meg. Számtalanszor volt lehetőségem csoportmunkában dolgozni, és rendre azt tapasztaltam, hogy jó páran előszeretettel használják ki a helyzetet, és a lehető legkevesebb energia befektetésével igyekszenek megúszni a feladatot. A rossz tapasztalatok ellenére a csoportmunkát jó munkaszervezési módnak tartom, és ha tehetem törekedni is fogok arra, hogy alkalmazzam.

4. Ne kívánj túl sokat Magadtól!

Azt hiszem, ezt lesz a legnehezebb betartani.

5. Vezess határidő naplót!

Ezzel már próbálkoztam, de azt hiszem rosszul közelítettem meg a dolgokat. A táskám mélyén lapuló határidőnaplómat csak ritkán vettem kézbe. Ennek kiküszöbölésére már be is szereztem egy falinaptárat, ahová igaz annyira sok információt nem írhatok fel egy-egy naphoz, de a fontosabb határidőket vagy eseményeket bejelölhetem, és mivel mindig szem előtt van, könnyen követhetem is őket. A napi teendőkre maradnak a ragadós cédulákon írt rövid kis emlékeztetők.

6. Tarts rendet!

Rend a lelke mindennek - tartja a szólás, és milyen igaza van. Nálam is akkor szokott a pánik kitörni, amikor a nagy rendetlenséget nem látom át a fejemben, vagy éppen az íróasztalomon. Azt hiszem érdemes lesz valami rendszerezési módszert is kitalálnom, mert például a számítógépemen kallódó anyagaim már mos kezdenek átláthatatlanná válni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése